سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طبیعت

نظر

ناتان میرولولد، کارآفرین چند ملیتی ناسا سالهاست که در بین شکارچیان سیارک در ناسا شرکت کرده است و سرانجام آن را به بررسی همکارانه خود تبدیل کرد.

از سال 2016، Myhrvold استدلال کرده است که در داده های ماموریت NEAISE ناسا برای شکار سنگهای فصلی، معایب مرگبار وجود دارد. NEOISE کشف و مطالعه حداقل 158000 سیارک - بیش از هر پروژه دیگری در تاریخ - و نتایج آن بسیاری از مطالعات اخیر سیارکی را پایه ریزی می کند. ناسا در حال تلاش برای ایجاد یک تلسکوپ فضایی پیگیری است که از یک رویکرد علمی برای تحقق یک حکم از کنگره آمریکا برای کشف تقریبا تمام سنگهای فضایی که می تواند تهدیدی برای زمین باشد استفاده کند.

پس از 18 ماه بررسی همکار و مقدار زیادی از زخم در هر دو طرف، آخرین نقد Myhrvold در 22 مه در وب سایت مجله Icarus 1 ظاهر شد . در میان چیزهای دیگر، او معتقد است که تخمین های NEOISE از قطر سیارک را نباید مورد اعتماد قرار داد - یک چالش حیاتی، زیرا اندازه یک سیارک تعیین می کند که چقدر آسیب می رساند در صورتی که به زمین ضربه بزند.

میرحولد می گوید: "این مشاهدات بهترین زمانی است که ما برای مدت بسیار طولانی می خواهیم." "و آنها واقعا خیلی خوب تحلیل نشده بودند."

ناسا هنوز به جزئیات به انتقادات پاسخ نداده است. این سازمان در بیانیه ای در تاریخ 14 ژوئن گفت: "تیم NEOWISE با داده های خود و یافته های علمی که در چند مقالات مجله بررسی شده توسط مجله منتشر شده است، ایستاده است.

سی تی اسکن

NEOWISE آسمان را از روی فضاپیمای Survey Explorer مادون قرمز 2 در نظر می گیرد . این اندازه و روشنایی سیارک های نزدیک زمین را در طول موج های مادون قرمز اندازه می گیرد، جایی که سنگ های فضا اغلب درخشان تر از نور مرئی هستند. این ماموریت در سال 2010 آغاز شد، با ابتدایی ترین جمع آوری داده ها، قبل از شروع عملیات مداوم در سال 2013.

Myhrvold، یک تکنسین ارشد سابق مایکروسافت، شرکت سرمایه گذاری فکری Intellectual Ventures را در Bellevue، واشنگتن، در سال 2000 تاسیس کرد؛ در طرف دیگر، او منافع اعم از غذاهای مدرنیستی و زیستشناسی را دنبال می کند. چند سال پیش، او شروع به جستجوی روش هایی برای تشخیص سنگ های فضایی خطرناک کرد. او به زودی 3 را تکرار کرد که تلسکوپ بزرگ نظرسنجی، یک تلسکوپ زمینی که در شیلی ساخته شده است، توانایی پیدا کردن تقریبا همه همان سیارک ها را دارد، به عنوان جانشین پیشنهادی ناسا برای NEOWISE به نام NEOCam.

این مسئله توجه او را به چگونگی بررسی سیارک ها در فضا و داده های NEOWISE بررسی کرد. "من فکر کردم، این عالی خواهد بود، شاید ما بتوانیم چیزهای جدید و جالب دیگری را در اینجا پیدا کنیم." اما Myhrvold به زودی با کیفیت و تجزیه و تحلیل داده ها ناامید شد. او در ماه مه 2016 پیش مقدماتی برای arXiv ارسال کرد و بازی بازبینی همکاری انجام شد.

اولین نقد بررسی شده توسط او، در 4 مارس در Icarus منتشر شد. در آن، او ریاضیات را بررسی کرد که چگونه سیارک ها از گرمای تابش می یابند، و گفتند که تیم NEOWISE باید چنین اثرات بیشتری را در کار خود به حساب آورد.

آخرین مقاله 1 ، بخش عمده ای از نقد NEOWISE را حفظ می کند. در میان چیزهای دیگر، Myhrvold استدلال می کند که تیم NEOWISE بسیاری از تکنیک های مدل سازی مختلف را به بسیاری از ترکیبات مختلف داده ها برای دستیابی به نتایج نهایی خود اعمال می کند. او همچنین از تصمیم انتخاب داده های قبلی که در مورد قطر سیارک های خاص در مجموعه داده استفاده می کنند را مورد انتقاد قرار می دهد، نه اینکه از اندازه گیری NEOWISE استفاده کند که با حداقل دقت آنها حداقل با بقیه پایگاه داده سازگار است. او می گوید، چنین انتخاب هایی، سختی آماری پایگاه داده را تضعیف می کند.

مسابقه فضایی

آلن هریس، دانشمند سیاره ای با شرکت مشاوره MoreData! در La Cañada Flintridge، کالیفرنیا، یکی از داوران مقاله بود. او می گوید: "به نظر من مهم است که بگوییم." "من امیدوارم که جامعه علمی این مقاله را بخواند و توجه خود را به تحلیلی که میرولول ارائه داده است، مطرح کرده است، زیرا او چندین مسئله مهم مطرح کرده است."

امی مناینزر، محقق اصلی NEOWISE، هنوز به طور کامل پاسخ نداده است. در مصاحبه های قبلی با رسانه های دیگر، او انتقاد از خطاهای او را در پیش نوشتار Myurrold و مکاتبات با تیم او انتقاد می کند.هفته گذشته، تیم او قبل از چاپ خود را در arXiv 5 ارسال کرد که یک روش مستقل برای بررسی خطاهای قطر در سیارک های NEOWISE را توصیف می کند. آنها می گویند برای اکثر اشیاء، خطا نسبتا کوچک است.

در اوایل سال جاری یک تیم تحت رهبری ستاره شناس ژوزف Hanuš در دانشگاه چارلز در پراگ همچنین 6 گزارش بازنگری از اطلاعات NEOWISE در بیش از 100 سیارک منتشر کرد؛ آن نتایج را با تیم تیم NEOWISE مطابقت داد. اما این مطالعه تنها یک بخش از داده های NEOWISE را مورد بررسی قرار داد.

Myhrvold در حال حاضر با Jean-Luc Margot، یکی از ستاره شناسان در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، کار می کند تا بسیاری از داده های NEOWISE را بازنگری کند.

ویل گراندی، دانشمند سیاره ای در رصدخانه لوول در فلورگتسف، آریزونا، که بر بررسی مقالات مهردول برای ایکاروس نظارت داشت، می گوید از این جا، بحث می تواند در ادبیات علمی پخش شود. او می گوید: "بله، یک قوچ در یک قوری وجود دارد، اما پیشرفت اتفاق می افتد." "نتیجه خالص این است که ما به تدریج بیشتر درباره جمعیت سیارک یاد می گیریم. اگر در نهایت یک سیارک تهدید آمیز کشف شود، ما می توانیم در مورد آن به علت تکنیک هایی که در مطالعاتی مانند این انجام شده است، بیشتر بدانیم. "