سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طبیعت

نظر

طرفداران فوتبال در سراسر جهان مشتاقانه در انتظار 14 ژوئن جام جهانی در روسیه هستند. اما برخی محققان روسی ممکن است خود را با زمان بیشتری برای تماشای مسابقات از خود انتظار داشته باشند.

طبق بیولوژیستهای مولکولی و بیوشیمیایی که با طبیعت صحبت کرده اند، به دلیل اقدامات امنیتی و ضد تروریستی که دولت پیش از مسابقات جام جهانی انجام داده است، بعضی از آزمایشگاه های روسی بدون واکنش های رادیواکتیو که برای تحقیقاتشان ضروری هستند ضروری هستند.

در یک فرمان ریاست جمهوری صادر شده در تاریخ 11 ماه مه، دولت روسیه به فروش مواد و مواد شیمیایی خطرناک و مواد شیمیایی خطرناک، از جمله مواد شیمیایی سمی و رادیواکتیو، به مدت دو ماه، با توجه به نگرانی های امنیتی معلق شد. جام جهانی تا 15 ژوئیه اجرا می شود. این کنوانسیون تنها به شهرهای میزبانی مسابقات اعمال می شود، اما کنستانتین Severinov، بیوشیمی در موسسه علوم و تکنولوژی Skolkovo (Skoltech) در نزدیکی مسکو، می گوید که بسیاری از این ها، از جمله مسکو، به عنوان مرکز تحقیقاتی هستند.

آزمایشگاه از شانس

میرین Severinov می گوید که این اقدامات تهدیدی برای تحقیق نسبتا کمی در مورد زیست شناسی مولکولی موجود در روسیه وجود دارد. در ماه گذشته، محققان روسی که اخیرا دستورالعمل نوکلئوتیدی رادیواکتیو را که برای اندازه گیری بیان ژن و برای آزمایش های دیگر استفاده می کنند، خبر بدی از موسسه شیمی زیست شناسی آکادمی علوم روسیه در مسکو دریافت کردند، انتظار می رود که تحویل ژوئن به آزمایشگاه های آنها لغو شود به دلیل فرمان ریاست جمهوری. هیچ مرکز دیگری در روسیه چنین واکنش هایی را ارائه نمی دهد.

Severinov می گوید: "این تمام مراحل کار را در آزمایشگاه من به خطر می اندازد، همچنین رهبر گروه در موسسات ژنتیک مولکولی و ژنتیک علوم روسیه در مسکو است. او می گوید پروژه های متعددی - از جمله آزمایش های ویرایش CRISPR-Cas9 و کسانی که اثرات سم بر روی سلول ها را اندازه گیری می کنند، تحت تاثیر قرار گرفته اند.

استیون اوبرین، مدیر مرکز تئودوسیو دابجانسکی برای بیوانفورماتیک ژنوم در سن پترزبورگ، میگوید که کار تیمش، که عمدتا محاسباتی است، تحت تأثیر قرار نگرفته است. اما او از همکاران دیگر موسساتی که از گرفتن واکنش های رادیواکتیو و سایر مواد شیمیایی سمی برخوردار هستند، شنید.

اوبراین می افزاید: نگهداری از آزمایشگاه منابع تحقیقاتی و سایر مواد مصرفی در روسیه بسیار مشکل است. Severinov می گوید، ظرفیت تولید روسیه کم است و محدودیت های شدید آداب و رسوم، به طور موثر دانشمندان را که از مواد قانونی آنها از تامین کنندگان خارجی خریداری می شوند، متهم می کنند.

تقاضای داخلی

در عین حال، عرضه داخلی به طور مرتب با بوروکراسی و زمان تحویل طولانی مواجه می شود. ایلیا استرمن، بیوشیمی در مرکز پزشکی بیولوژیک ترجمه در مسکو، که از مواد شیمیایی برای بررسی شکل مولکول های مختلف RNA استفاده می کند و برای اندازه گیری بیان ژن، می گوید: "ما همیشه در طول تابستان با سفارش مواد تحقیقاتی مشکل داریم." "جام جهانی تنها وضعیت را بدتر می کند."

برای جلوگیری از تاخیر و اختلالات ناامید کننده در تحقیقات خود، دانشمندان در روسیه باید از طریق واحدهای تهیه نهاد خود از چنین واکنشهایی چند هفته پیش سفارش دهند. با جام جهانی و تعطیلات تابستانی بعد، تحویل بعدی نوکلئوتیدهای حاوی رادیواکتیو ممکن است تا اوایل پاییز به پایان نرسد. "Severinov می گوید:" این بدان معنی است که اختلال بد است. " "چهار نفر از دانشجویان دکترای من در نیمسال دوم در پایان کار خود هستند."

الکسی خوخلوف، معاون آکادمی علوم روسیه که مؤسسه ای است که محققان را با نوکلئوتید های دارای برچسب رادیویی تأمین می کند، به ایمیل از طبیعت پاسخ نداد و از اینکه چگونه بسیاری از دانشمندان تحت تأثیر قرار گرفتند و تاخیر در تأثیر آنها تاثیر می گذارد پژوهش.

ولادیمیر پوتین قبل از انتخاب مجدد او به عنوان رییس جمهور در ماه مارس قول داد که پایگاه تحقیقاتی مبارزه با روسیه را تقویت کند . فدور کاندراسف، یک متخصص زیست شناسی روسی در موسسه علم و صنعت اتریش، می گوید محدودیت های مواد مخدر و مواد مخدر در مورد مواد معدنی و مواد معدنی، در Klosterneuburg.

محدودیت های امنیتی افزایش یافته پس از پایان فینال جام جهانی در ورزشگاه Luzhniki در مسکو در تاریخ 15 جولای لغو خواهد شد. کندرهاف می گوید: "این بحران کنونی ممکن است کوتاه مدت باشد." "اما این موضوع دشوار بودن انجام تحقیقات پیشرفته در کشوری است که کاملا آزاد نیست."